Aeroportul Internațional Galați-Brăila a primit acordul de la ROMATSA

0
307

Președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, alături de europarlamentarul Dan Nica și de primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, a prezentat ultimele informații privind Aeroportul Internațional Galați-Brăila.

Din calculele specialiștilor, aeroportul, care este inclus în Master Planul General de Transport al României, va avea o suprafață de 250 de hectare, la care se adaugă o zonă rezervată pentru investiții publice de aproximativ 115 hectare.

“Am reușit, după multe luni de negocieri și multe drumuri la București, să trecem de o etapă foarte importantă, și anume obținerea acordului de la ROMATSA, de delimitare a spaţiului aerian al aeroportului. Nu a fost uşor, nu a fost simplu, însă am reuşit să deblocăm cea mai complicată parte din acest moment, astfel încât să putem continua studiile şi expertizele, aeroportul urmând să fie construit pe un teren aflat între Braniştea, Slobozia Conachi şi Tudor Vladimirescu. Este un proiect extrem de important, aşteptat de milioane de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea şi Bârlad, precum şi din zona raionului Cahul. Cert este că aeroportul nu a fost uitat sau abandonat. Mergem înainte şi lucrăm intens. Va fi un aeroport modern, care va prelua din identitatea orașului, recreând o zonă de promenadă asemănătoare cu Faleza Dunării. Aeroportul va fi construit după un concept , cu multă vegetație pe fațade și la interior, fiind dotat cu tehnologii de ultimă generație, pentru un consum redus, un confort sporit pentru pasageri, eficient din punct de vedere al costurilor și cu emisii poluante cât mai scăzute. Va fi singurul aeroport din România și cu un spațiu expozițional, în care pasagerii vor putea admira diferite expoziții și vor putea participa la o multitudine de evenimente culturale”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.

Aeroportul este prevăzut cu un terminal de pasageri, cu o suprafață desfășurată de 28.500 de mp, și un terminal cargo, cu o suprafață de aproximativ 5.500 de mp. Pentru eficiență maximă, turnul de control va fi unul integrat în cadrul terminalului de pasageri, care va avea 9 porți de îmbarcare. Pista de decolare și aterizare va avea o lungime de 3.500 de metri, la fel ca aeroporturile din Otopeni, Timișoara și Constanța.

“Practic, pe această pistă vor putea decola și ateriza toate tipurile de avioane comerciale. Am finalizat deja o parte din studiile necesare, lucrăm la altele, unele necesitând multe luni de colectare a datelor şi de analiză a lor, iar în paralel analizăm toate sursele de finanțare, astfel încât după finalizarea studiului de fezabilitate să putem demara licitația pentru construirea aeroportului. Lucrăm în echipă, alături de colegii de la Consiliul Județean Brăila, astfel încât acest important obiectiv de investiții, care ar dezvolta major întreaga zonă, să devină realitate”, a declarat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.

Aeroportul Internațional Galați-Brăila va fi dotat cu multiple echipamente, sisteme și instalații: panouri fotovoltaice, instalații inteligente de iluminat, stații de încărcare a autoturismelor electrice, sistem de supraveghere și analiză video pe bază de inteligență artificială (detecția bagajelor abandonate sau a vehiculelor care se deplasează în sens greșit), sistem de supraveghere a pistei (detectare prezență umană sau vehicul), echipament de ultimă generație de scanare a bagajelor de cabină (va permite păstrarea în bagaj a laptop-urilor), porți automate de verificare a cărților de îmbarcare și sistem de automatizare a zonei tehnice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.