Sindicaliștii din combinat cer implicarea Guvernului în vânzarea ArcelorMittal Galați

1
2428

Sindicatul Siderurgistul AMG, sindicatul reprezentantiv din combinatul de la Galați, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la vânzarea unității, catalogând-o drept “catastrofală” pentru viața socială și economică a județului.

Reamintim că ieri, Grupul ArcelorMittal a confirmat că ArcelorMittal Galați se află pe lista înaintată Comisiei Europene cu unitățile de producție din Europa la care grupul ar fi dispus să renunțe, în schimbul cumpărării celui mai mare combinat siderurgic din Europa, cel din Ilva, Italia. După cum se știe, în urmă cu aproximativ 3 săptămâni, când a apărut prima oară informația privind posibila vânzare a combinatului de la Galați, Grupul ArcelorMittal a explicat, oficial, situația. Astfel, în contextul intenției Grupului ArcelorMittal de a cumpăra cel mai mare combinat siderurgic din Europa, cel din Ilva Italia, Comisia Europeană a transmis că Arcelor ar trebui să renunțe la alte unități pe care le deține, astfel încât, producția, inclusiv cu cea a combinatului din Ilva, să nu depășeșcă 40% din producțuia totală de oțel din Uniunea Europeană, ceea ce ar însemna o situație de monopol.  În concescință, Grupul Arcelor Mit a întocmit o listă cu unitățile la care ar fi dispus să renunțe, printre ele aflându-se și combinatul din Galați, pe platforma căruia lucrează circa 7.000 de muncitori. Ieri, Grupul ArcelorMittal a dat publicității lista cu unitățile la care ar putea renunța, printre cele șase, aflându-se și cea din Galați, respectiv: ArcelorMittal Piombino, singura linie de zincare din Italia, ArcelorMittal Galați, România, ArcelorMittal Skopje, Macedonia, ArcelorMittal Ostrava, Republica Cehă, ArcelorMittal Dudelange, Luxemburg și Liniile de zincare nr. 4 și 5 de la Flemalle; decaparea, linile de laminare la rece și ambalaje metalice acoperite din Tilleur, toate acestea din Liège, Belgia.

Până cel târziu pe 23 mai, CE va decide dacă vânzarea unităților nominalizate de ArcelorMittal (toate, sau poate doar o parte din ele, rămâne să analizeze specialiștii în concurență) va contrabalansa, economic,  cumpărarea Ilva, iar în cazul în care combinatul de la Galați va rămâne pe lista finală a celor scoase la vânzare, acest lucru se va întâmpla abia după ce grupul Arcelor Mittal va cumpăra combinatul din Ilva. Deja există informații neoficiale despre posibili cumpărători ai combinatului de la Galați – grupul italiano-ucrainean Marcegalia-Metinvest sau asocierea producătorului german ThyssenKrupp cu  Tata Steel (India). ArcelorMittal Galați a refuzat să facă orice comentariu pe această temă.  Temerea angajaților este că o dată vândut, combinatul de la Galați ar putea intra într-un proces de restrângere a activității și chiar de oprire a acesteia – un scenariu bazat pe realitatea celor 17 ani scurși de la privatizarea Sidexului care număra, în 2001 (la privatizare), 27.000 de angajați, pentru ca acum să mai aibă doar 5.500 de muncitori. Diferența de 21.500 o reprezintă siderurgiștii care au plecat din combinat prin programe de disponibilizare înlocuite în ultimii ani cu cele de pre pensionare, prin care, în schimbul renunțării la locul de muncă s-au acordat salarii compensatorii.

Îngrijorat de perspectiva vânzării combinatului, Sindicatul Siderurgistul AMG a înaintat o scrisoare deschisă cu punctul său de vedere atât autorităților din plan local, respectiv, prefectului județului Galați, Dorin Otrocol, dar și primului ministru al României, Viorica Dăncilă, căreia i-a solicitat o întrevedere pentru discuții pe această temă.

“Sindicatul a făcut demersuri și la nivel internațional, respectiv, către  membrii CE, specialiști în probleme de concurență. Noi considerăm că sindicatul nu poate fi nominalizat pentru vânzare pentru că nu este în zona geografică a Europei în care s-a depășit cota de piață de 40%. În plus, combinatul de la Galați  nu produce același tip de produse cu Ilva. Cei de la Ilva sunt specializați pe tablă pentru indistria auto – că de aceea și grupul ArcelorMittal este interesat de cumpărarea Ilva, se știe că industria auto a cunoscut o mare dezvoltare – pe când noi, la Galați, producem tablă groasă. Aceste motive ne fac să spunem că este nevoie de angrenarea tuturor factorilor de influență în acest subiect. Este un subiect sensibil pt Galați, pentru România. Această vânzare este crucială, iar din punct de vedere economic, este  o catastrofă. Orice investitor va veni, există riscul să se piardă 7000 de locuri de muncă, la care trebuie să adăugăm alte mii de locuri de muncă (domenii pe orizontală, adiacente) și mi-e teamă că vom deveni a doua Vale a Jiului. (…) Ne  interesează garantarea veniturilor și protecția salariaților”, a spus Vasile Crișan, vicepreședintele Sindicatului Siderurgistul AMG.

DISTRIBUITI

1 COMENTARIU

  1. sindicalistii astia sunt fraternizati. cu francezii de la galati. ii doare ca bruno pleaca si pe ei ii lasa aici. fara birouri.salarii nesimtite. masini de servici cu totul inclus..diurne. cazari de 5 stele

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

two + eight =