Proiect educațional inovator la Școala „Miron Costin”

0
174

Un număr de 30 de elevi de gimnaziu de la Școala „Miron Costin” din Galați participă, din luna iunie, la un proiect educațional inovator, care le arată evoluția armelor și a conflictelor istorice prin programare, roboți și simulări interactive. Proiectul „STEAM-ED HISTORY” este finanțat prin programul Start ONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow.

Acest nou proiect educaţional implementat la Școala Gimnazială „Miron Costin” aduce istoria, tehnologia și științele mai aproape de elevi.

Războaiele şi conflictele au marcat profund istoria umanității, iar ecourile lor se resimt și astăzi, în zone din întreaga lume. În acest context, Școala Gimnazială „Miron Costin” lansează un proiect educațional inovator, destinat să ofere elevilor o înţelegere mai profundă a armelor, a evoluției tehnologice din acest domeniu și a motivațiilor din spatele declanșării conflictelor. Proiectul pornește de la premisa că primul pas în prevenirea războaielor este înțelegerea mecanismelor din spatele acestora — de la modul în care sunt construite şi funcționează armele, până la impactul lor istoric asupra umanității.

Şcoala Gimnazială „Miron Costin”, care are peste 1100 de elevi înscriși, se remarcă prin angajamentul cadrelor didactice de a furniza o educație modernă, de calitate, adaptată realităţilor și provocărilor actuale. Într-o epocă în care tinerii sunt din ce în ce mai conectați la tehnologie, procesul educațional trebuie să evolueze în același ritm. Cu toate acestea, dotările instituțiilor de învățământ nu reflectă întotdeauna exigenţele metodelor moderne de predare sau nevoile unei abordări interdisciplinare.

Prin implementarea acestui proiect, şcoala creează o infrastructură educaţională nouă, care transformă lecțiile într-un spațiu interactiv și atractiv. Elevii sunt provocaţi să se implice activ, să colaboreze și să asimileze informațiile într-un mod mai eficient.

Obiectivul principal al iniţiativei constă în îmbunătățirea nivelului de cunoștințe al elevilor prin integrarea domeniilor STEM (știință, tehnologie, inginerie şi matematică), completate de elemente artistice. Proiectul include, de asemenea, introducerea în programare și controlul roboților, care vor fi utilizați pentru a simula și ilustra utilizarea istorică a diferitelor tipuri de arme. Astfel, elevii își vor dezvolta gândirea critică şi vor înțelege mai bine consecințele tehnologiilor militare în diferite epoci istorice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.