Unde va ajunge Șantierul Naval Mangalia, alături de Damen Galați sau în rețeaua Vard Brăila – Vard Tulcea?

0
1695

Competiția pentru preluarea pachetului majoritar, de 51% din acțiunile deținute de Daewoo la Șantierul Naval Mangalia, a devenit acerbă, după Grupul Damen, care deține Șantierul Naval Damen din Galați, fiind interesat de preluarea acțiunilor și Grupul Fincantieri, din Italia, care deține controlul pachetelor de acțiuni la Șantierele Navale Vard, de la Brăila și Tulcea. În toamna trecută, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a vândut Grupului Damen Shipyards, unul din cei mai mari constructori navali din lume, pachetul de 51% din acțiunile Şantierului Naval din Mangalia, tranzacția cifrată la circa 26 milioane dolari fiind avizată rapid de Consiliul Concurenţei. Șantierul Naval de la Mangalia, cu titulatura oficială Daewoo Mangalia Heavy Industries, funcţionează din 1997 sub management sud-coreean, compania fiind înfiinţată ca un joint-venture între la compania sud-coreeană Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, care deține 51% din acțiuni şi statul român, care prin Ministerul Economiei, respectiv prin Șantierul Naval 2 Mai deţine 49% din acţiunile Daewoo Mangalia Heavy Industries. La sfârșitul anului trecut, premierul Mihai Tudose a anunțat că nu mai este de acord cu tranzacția prin care Grupul Damen preia acțiunile Șantierului de la Mangalia, pachetul de 51% urmând să fie cumpărat de la Daewoo de Guvernul României, care ar putea construi la Mangalia nave de utilitate publică, cum ar fi corvetele pentru flota Marinei Militare.

Noul ofertant pentru pachetul de 51% din acțiunile șantierului de la Mangalia, Grupul Fincantieri, este de asemenea un important constructor naval, cu o cifră de afaceri de peste 4 miliarde euro și care controlează şi grupul norvegian Vard, proprietarul şantierelor navale din Brăila și Tulcea. Grupul Fincantieri a trimis Guvernului României o ofertă de management operaţional al Şantierului din Mangalia şi, ulterior, de cumpărare a 49% din acţiunile acestuia. Potrivit ofertei avansate la guvern pe 26 februarie, Grupul Fincantieri a propus o înţelegere pe termen lung, în care partea italiană, în calitate de partener principal al Guvernului României să coordoneze operaţiunile Şantierului din Mangalia, furnizând suport operaţional şi know-how, şantierul urmând astfel să fie inclus în reţeaua de şantiere operate de Fincantieri de-a lungul Dunării, adică Șantierele Navale Vard Brăila și Vard Tulcea.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.