Tren de epocă în Gara CFR Galaţi

0
1995

Călătorii care au ajuns, astăzi, în staţia CFR Galaţi au fost surprinşi să descopere, la linia a doua, tras, un tren de epocă. Este vorba despre o locomotivă cu aburi şi patru vagoane de transport al combustibilului, tren folosit în timpul Primului Război Mondial. Locomotiva a fost construită de uzinele Malaxa, în 1934, după modelul locomotivelor germane folosite în România, în timpul Primului Război Mondial, deoarece, în ţara noastră, construcţia de locomotive a început după anul 1926, când s-a realizat, la Reşiţa, prima locomotivă românească. Până atunci, pe căile ferate române au circulat doar locomotive cu aburi importate din ţări precum Germania, Olanda, Franţa, Ungaria, Austria sau Belgia.   Cele patru vagoane ale trenului de epocă au fost folosite până în anul 1955, cel mai vechi vagon având o vechime de 127 de ani, fiind construit în 1891. Cele patru vagoane, care aparţin CFR Marfă Galaţi, au deservit armata în timpul Primului Război Mondial, transportând carburant şi petrol nerafinat, pe linia frontului Mărăşeşti-Mărăşti -Oituz.

Trenul care se află, acum, expus la Galaţi este unic în Europa datorită vechimii vagoanelor, dar şi stadiului excelent de păstrare, fiind funcţionabil, dovadă că a venit, de la Braşov la Galaţi, pe linia CFR. Totuşi, din cauza vechimii sale, trenul a circulat doar ziua, fiind în permanenţă supravegheat, făcând aproape o săptămână de la Braşov la Galaţi. Acesta este al doilea tren de epocă expus în gara CFR Galaţi, după locomotiva expusă în faţa clădirii, locomotivă folosită în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, pe o linie feroviară cu ecartament larg.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.