Ploile din ultima vreme dar şi creşterea nivelului Dunării , creştere cauzate de inundaţiile din alte zone sunt cauzele pentru care, timp de câteva ore, circulaţia la Bac a fost blocată. Iniţial , de dimineaţă pentru pasagerii care debarcau s-au pus podeţe pentru a fi ajutaţi . Mai apoi circuaţia s-a oprit pentru a se muta pontoanele pentru apă mai adâncă.,, A venit apa peste noapte. Noi suntem pregătiţi de ieri, am chemat macara dimineaţă, împingătoare, după cum vedeţi împingătorul este deja sosit. Aşteptăm macaraua pentru că a fost ceaţă şi în două trei ore se rezolvă. Pontonul se mută aici, la apă mare. Îl vom muta şi pe cel de la bacul mic şi rezolvăm situaţia. Se opreşte, în jur de trei ore, traficul. Este anunţat de ieri la casierie”, a precizat Grigore Crăciun şef flotă Navrom Bac. Navigatorii sunt în alertă. Autorităţile spun că este mai mare ca deobicei. ,,. Pentru luna martie, debitul mediu multi-anul este de 6.700 de metru cubi pe secundă. La ora actuală, debitul este în jur de 8.600 – 8.800 de metri cubi pe secundă şi cu tendinţă de creştere de până la 10.200, implicit şi nivelul Dunării va fi în creştere. La Galaţi, de exemplu, cota este de 490 de centimetri, este cu 70 de centimetri sub cota de atenţie, care este de 560 de centimetri . Zone vulnerabile sunt aceleaşi care au fost de fiecare dată când a crescut nivelul Dunărea, zona de la Şantierul naval, zona din valea oraşului. Dunărea, pe traseul de la Baziaş şi până la vărsare, malul stâng, care este malul aferent României, este un mal de luncă, deci nu este un mal înalt, cum este în zona comună cu Bulgaria, ei au un mal înalt, stâncos mai înalt, şi atunci, normal, apa trebuie să refuleze undeva şi va inundat anumite zone limitrofe”, a precizat Dorian Dumnitru, AFDJ Galaţi.
În acest moment nu sunt probleme pentru navigaţia navelor maritime şi navigaţia navelor fluviale. Totuşi, navigatorii au fost atenţionaţi ca în situaţia creşterii cotelor Dunării, implicit şi viteza curentului va fi mai mare şi atunci trebuie să îşi ia măsuri de siguranţă la nave.