Primăria municipiului Galați informează că, prin intremediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galaţi – Serviciul Public de Asistenţă Socială, acordă ajutoare de urgenţă sub formă de tichete sociale în valoare de 100 lei/familie/persoană singură cu ocazia sărbătorilor legale de Paște.
Categoriile de persoane care pot solicita un ajutor de urgență sub formă de tichete sociale cu ocazia sărbătorilor legale de Paște sunt:
- pensionarii singuri sau familii de pensionari fără aparţinători legali sau ai căror susţinători legali nu au posibilităţi financiare;
- familii cu 4 sau mai mulţi copii în întreţinere, pentru care vor face dovada frecventării unei forme de învăţământ;
- familii monoparentale cu 2 sau mai mulţi copii în întreţinere, pentru care vor face dovada frecventării unei forme de învăţământ;
- familii confruntate cu probleme grave de sănătate a membrilor acestora, care în urma anchetei sociale, a detalierii bugetului familiei, a cheltuielilor lunare şi a actelor medicale prezentate la dosar, reprezintă cazuri sociale;
- persoanele adulte cu handicap gradul I, II, III; –
- alte situaţii sociale deosebite, constatate în urma efectuării anchetei sociale.
Condițiile care trebuie îndeplinite de persoanele/familiile care solicită ajutorul de urgenţă sunt:
– venitul net/membru de familie să fie sub 800 lei/lună/membru de familie;
– să nu deţină în proprietate clădiri sau alte spații locative în afara locuinței de domiciliu și a anexelor gospodărești;
– să nu deţină în proprietate: teren în municipiul Galați sau în alte localități cu o suprafață mai mare de 500 m2 în intravilan și/sau 1.000 m2 în extravilan;
– să nu deţină în proprietate autoturism, cu excepția celor adaptate pentru persoanele cu handicap ori destinate transportului acestora sau persoanelor dependente.
Acte necesare:
– cerere tip (ce poate fi descărcată de pe site-ul Primăriei municipiului Galați www.primariagalati.ro) ;
– actele de identitate ale solicitantului și ale membrilor familiei;
– acte care dovedesc situația materială a solicitantului și a familiei acestuia (cupon pensie/indemnizație/alocație, adeverință salariu și alte acte doveditoare ale venitului realizat);
– acte medicale (actualizate) din care să rezulte starea de sănătate precară, dacă este cazul (adeverință medic specialist, certificat de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap, bilet de ieșire din spital).
Cererile însoțite de copii după actele mai sus menționate se pot trimite:
– online pe adresa de email: [email protected];
– fax: 0236/307799
Persoanele care nu au posibilitatea transmiterii online sau prin fax a cererii și documentelor menționate mai sus vor fi contactate telefonic de reprezentanții Serviciului Public de Asistență Socială în vederea identificării unei soluții pentru depunerea acestora.
Termenul de depunere a cererilor este până pe data de 3 aprilie 2020.