Şantierul Naval Damen, încrezător în câştigarea contractului de construcţie a corvetelor militare

0
1166

Oferta pe care Şantierul Naval Damen Galaţi a făcut-o Guvernului României pentru atribuirea contractului în valoare de 1,6 miliarde euro pentru construcţia a patru corvete militare pentru Marina Militară este una adecvată, a spus directorul SNDG Rino Brugge care s-a declarat încrezător în atribuirea contractului: ”Suntem destul de optimişti, aşteptăm, ne-am dori ca decizia lor să fie în favoarea noastră, dar aceasta depinde de Guvernul României. Dacă ne uităm la propunerea pe care am făcut-o noi, pentru că nu pot vorbi despre ceilalţi ce propuneri au făcut, vă pot spune că propunerea noastră este una dintre cele mai adecvate şi potrivite pentru flota statului român. Şi asta din mai multe motive. Unul dintre ele ar fi că Guvernul României a precizat că ar dori ca navele să fie construite în România, iar dacă ţinem cont de acest criteriu noi suntem singurul şantier din România care este capabil să construiască nave militare şi a făcut-o cu succes în ultimii 20 de ani. În ultimii 20 de ani am livrat nave militare către 13 ţări diferite. În plus de asta, noi considerăm că avem un model şi un produs care este foarte potrivit pentru ceea ce doreşte Guvernul României. Chiar şi în procedură s-a specificat că trebuie să fie un design aprobat, iar Damen este un grup care şi-a dovedit până acum expertiza în nave stadardizate şi în proiecte deja dovedite, iar plaforma pe care noi am oferit-o şi care se numeşte Sigma, a fost construită până acum cu succes de 11 ori. Mai mult decât atât, noi ştim că Guvernul României nu îşi doreşte o navă care să se plimbe şi să navigheze de lăcere, ci doreşte o navă cu capacităţi superioare de apărare. Şi un al treilea criteriu ar fi că noi avem nişte parteneri foarte puternici. Este vorba de americani, de Boeing, Raytheon, General Dynamic, dar colaborăm şi cu partenerii noştri din Europa, de exemplu Thales, pentru sisteme integrate. Aşadar, dacă ţinem cont de toate aceste criterii, noi ne considerăm foarte siguri pe noi, pentru că avem produsul, avem şantierul care poate construi imediat acest tip de navă şi avem şi partenerii, care, fireşte, contează foarte mult pentru că sistemele de armament sunt destul de importante pentru capacitatea de apărare a navei. Navele militare cer o experienţă foarte bună şi foarte mare. Navele vor fi construite doar la Galaţi. Ideea construcţiei acestor corvete ar însemna pe de o parte o mândrie, pentru că vă imaginaţi ce frumos ar fi să construim aceste nave pentru România, într-un şantier din România, cu forţă de muncă românească, cu tablă tot din România de la Arcelor Mittal, cu proiectarea asigurată tot de o firmă românească. Noi am construit până acum 29 de nave militare pentru 13 ţări din lumea asta, una singură în România, cu atât mai mult ne-am simţi mai mândri ca aceste corvete să fie construite în totalitate la noi. Noi suntem experţi în construcţia de nave militare. Acest transfer de cunoştinţe militare a început de prin anii 2000 şi, da, noi suntem în stare să construim nave militare, iar cei de la proiectare au această capacitate ca să înceapă imediat construcţia unor astfel de nave pe care, de altfel, le-am construit şi încă le avem în construcţie. Dacă e vorba de iahturi, de super-iahturi, acestea se construiesc aici, dacă e vorba de nave militare, aşijderea, tot aici, dacă e vorba de nave mai complexe, cum este spărgătorul de gheaţă, iarăşi aici le construim, şi asta se datorează experienţei şi tradiţiei pe care o avem de atâţia şi atâţia ani”. În Şantierul Naval Damen Galaţi lucrează 3.300 de persoane, din care 2.400 angajaţi proprii şi 900, subcontractori. În acest an, SNDG a avut 19 nave în portofoliu, din care 15 au ca termen de livrare finele acestui an.

Pentru obţinerea contractului de construcţie a celor patru corvete militare, în afară de Şantierul Naval Damen şi-au mai depus ofertele: grupul italian Fincantieri prezent la Tulcea şi Brăila, precum şi din partea companiei franceze Naval Group, parteneră a Şantierului Naval de la Constanţa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.