Proiectul „Inovare prin programare”, la Frumușița

0
124

În descursul anului școlar 2025-2026, în Școala Gimnazială Nr. 1, structură a Școlii Gimnaziale „Petru Rareș”, Frumușița se va derula proiectul „Inovare prin programare”, proiect finanțat prin programul StartONG, lansat de Kaufland România și implementat de asociația Act for Tomorrow.

Proiectul se va derula în cadrul școlii, din luna octombrie până în luna decembrie, 2025 și va fi structurat în 4 ateliere de programare în cadrul cărora 30 de copiii vor avea ocazia să realizeze povești, jocuri și proiecte prin interacțiuni, schimburi de idei creative, împărtășirea intereselor comune și exersarea abilităților de rezolvarea de probleme. Toate acestea se vor realiza folosind secvențe de cod Scratch, dezvoltând astfel abilitățile tehnice, în tandem cu imaginația, spiritul de echipă și gândirea critică. Elevii vor fi ghidați de 5 cadre didactice mentor, care vor participa, în prima parte a desfășurării proiectului, la propriul atelier de instruire și formare Scratch.

Pentru că programarea este un subiect căruia i s-a dat destul de puțină importanță în mediile defavorizate sau cu situații financiare precare, proiectul „Programare prin inovare” își dorește să ofere o bază și o rampă de lansare pentru copiii din Fumușița spre ce va însemna lumea viitorului și a tehnologiei.

Majoritatea locurilor de muncă cer competențe digitale: procesare de date, comunicare online, utilizarea software-urilor specializate. Persoanele alfabetizate digital pot accesa mai ușor locuri de muncă mai bine plătite și mai diverse. Comunitățile se dezvoltă odată cu cea mai importantă resursă, resursa umană iar învățarea începe din școala primară și continuă pe tot parcursul vieții.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.