Traficul de mărfuri prin porturile de la Dunăre s-a situat în cursul anului trecut la un volum de 7,9 milioane tone de mărfuri, cea mai mare cantitate, de 4,406 milioane de tone de mărfuri, fiind tranzitată prin cele trei porturi din Galați, Romportmet, Bazinul Nou și Docuri. Traficul portuar prin porturile din Galați, Brăila și Tulcea, este în continuare la un nivel mai scăzut decât cel înregistrat în 2007-2008, înainte de producerea crizei economice, care a determinat o scădere a transportului de mărfuri. În 2007, când nu era resimțită criza, exploatarea portuară de la Tulcea, Galați și Brăila, înregistra un volum de 12,4 milioane tone de mărfuri. În 2008 a fost tranzitate prin porturile de la Dunăre 10,7 milioane de tone de mărfuri, după care în 2009 a urmat o scădere la jumătate, la 5,5 milioane tone. În perioada care a urmat traficul portuar s-a stabilizat la un volum de 8-9 milioane tone, care s-a păstrat și în 2017, an în care prin porturile de la Dunăre au fost tranzitate 7,952 milioane de tone de mărfuri. Cu un volum de mărfuri de 4,406 milioane de tone înregistrat în 2017, Galațiul rămâne cel mai important port de pe Dunăre. Prin Portul Tulcea au fost operate 1,9 milioane tone, iar prin portul Brăila au fost operate 1,6 milioane tone. Pe la Galați au fost tranzitate 55% din volumul de mărfuri transportate pe Dunăre.
În funcție de ponderea curenților de mărfuri tranzitate, care sunt în interdependență cu activitățile economice de la Brăila, Galați și Tulcea, se poate spune că fiecare port e tranzitat de mărfuri specifice. Prin Portul Brăila sunt operate portuar în special cereale, animale vii, furaje şi îngrăşăminte chimice. În Portul Galați, format din porturile de mărfuri generale Portul Docuri și Portul Bazinul Nou, dar și din Portul Mineralier Romportmet, sunt tranzitate laminate, fier vechi, minereu, toate pentru combinatul ArcelorMittal, dar și cereale. În Portul Tulcea sunt operate portuar minereu pentru combinatul Alum Tulcea, produse de cariere şi balastieră.