Administrația Județeană a Finanțelor Publice (AJFP) Galați a finalizat implementarea în județul Galați a aplicației ”PatrimVen”, prin care se realizează o comunicare directă între primăriile localităților din județ și ANAF în privința patrimoniului și veniturilor cetățenilor. Aceste date deținute de ANAF le sunt necesare funcționarilor din primării pentru rezolvarea mai multor situații, de la evaluarea situației financiare a unei persoane care solicită ajutor social, până la aflarea conturilor bancare și blocarea acestora pentru executarea silită în cazurile celor care au datorii la plata taxelor și impozitelor locale. Totodată, implementarea aplicației ”PatrimVen” le este utilă tuturor gălățenilor pentru că nu mai sunt nevoiți să meargă la ghișeele ANAF pentru obținerea unui certificat de atestare fiscală. ”În situaţia în care pentru soluţionarea unei cereri adresate primăriilor din judeţul Galaţi este necesară prezentarea unui Certificat de atestare fiscală, a unei adeverinţe de venit sau a unui alt document cu privire la situaţia fiscală a persoanei în cauză, acestea au obligaţia să solicite documentele mai sus menţionate la organele fiscale teritoriale ale ANAF. Utilizând aplicaţia PatrimVen, persoanele fizice sau juridice nu mai au obligaţia depunerii certificatului, adeverinţei sau a documentului, nemaifiind nevoiţi să se deplaseze la sediile ANAF”, a declarat Cristian Mirică, șeful AJFP Galați. Se evită astfel deplasarea la sediul organului fiscal, economisindu-se timp și cheltuielile cu deplasarea şi consumabilele necesare tipăririi formularelor.
Prin introducerea aplicației ”PatrimVen” primăriile pot bloca conturile cetățenilor pentru a-și recupera datoriile de la ei fără să mai fie nevoite să apeleze la serviciile ANAF. În fiecare primărie va fi numit un funcționar care va avea acces la informațiile pe care le deține ANAF-ul și care sunt utile primăriilor, spre exemplu ce proprietăți deține un contribuabil sau la ce bănci au contribuabilii conturi pentru a face mult mai ușor încasarea prin executare silită a sumelor datorate la bugetul local. Altă utilitate a noii aplicații este că funcționarii nu mai trebuie să le ceară solicitanților de ajutoare sociale sau acordarea unei locuințe sociale să prezinte o adeverință de venit, aceste informații fiind preluate direct de la ANAF.