Primăria face eforturi pentru un transport public de calitate, eficient și nepoluant

0
1857

Gălățenii care au circulat, astăzi, pe ruta traseelor de autobuz 11 sau 102 au putut observa, circulând prin oraș, un autobuz nou, modern, silențios și nepoluant. Este vorba despre autobuzul Mercedes-Benz Citaro Hybrid care, astăzi, s-a oprit în Galați, pentru a prezenta autorităților publice locale care sunt avantajele unui transport public de persoane deservit cu astfel de vehicule. Acțiunea s-a desfășurat în colaborare cu societatea locală de transport public SC Transurb SA.
Potrivit Roxanei Topoliceanu, expert licitații publice Mercedes-Benz Romania, “modelul Citaro Hybrid este disponibil în mai multe variante de dimensiuni, astfel încât să corespundă celor mai stricte cerinţe în ceea ce priveşte numărul de pasageri transportaţi, respectiv se poate configura pentru a acoperi necesităţile fiecărui operator. Motoarele diesel sau pe gaz natural comprimat, asistate de un modul hibrid extrem de eficient și compact, asigură o forță de tracțiune suplimentară. Motorul electric, montat între motorul cu combustie și transmisia automată, generează o putere maximă de 14 kW și un cuplu maxim de 220 Nm, contribuind astfel la reducerea semnificativă a emisiilor poluante, comparativ cu versiunea standard diesel. În funcţie de modul de operare, se poate realiza o economie a consumului de combustibil cu până la 8,5%. Procesul de funcționare al Citaro Hybrid este foarte simplu: atunci când autobuzul este decelerat, motorul electric acționează ca generator și transformă energia de frânare în energie electrică. Aceasta este stocată pentru a veni în ajutorul motorului cu combustie, în special în timpul demarării. De aici, rezultă unul dintre cele mai importante avantaje ale modelului Citaro Hybrid, şi anume faptul că nu necesită staţii de încărcare. Citaro Hybrid reprezintă o investiție sigură pe termen lung pentru operatorii de transport și toate componentele sunt proiectate pentru exploatare intensă, asigurând o durată de utilizare a autovehiculului de peste 12 ani. Intervalul de revizie pentru Citaro Hybrid contribuie la scăderea costurilor de operare, acest lucru reprezentând un alt avantaj al tehnologiei hibrid. Planul de întreținere este, de asemenea, simplificat comparativ cu modelele anterioare”.

Carateristicile tehnice ale modelului au fost prezentate primarului municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, care, la finalul demonstrației (un traseu parcurs cu acest autobuz) a spus că “evident că gălățenii merită tot ce poate fi mai bun în materie de transport public în comun. Vrem calitate, vrem condiții bune de transport și mijloace de transport prietenoase cu mediul și tocmai de aceea am și propus și s-a adoptat în Consiliul Local achiziționarea a 50 de autobuze de tip hibrid. Deja documentele pentru această achiziție au fost trimise la ANAP, iar după validare vom urma pașii legali pentru licitație, ar putea dura jumătate de an sau un an, vom vedea, ați văzut că și în cazul troleibuzelor a durat până au ajuns pe străzile din Galați, de pildă ultimele trei troleibuze vor veni în oraș în perioada toamnă-iarnă… Vă dați seama că depinde și de capacitatea de producție, pentru că probabil și această firmă nu are pe stoc 50 de astfel de autobuze, ele trebuie construite…

Cât privește costurile, se știe că Primăria are în intenție și achiziția a 18 tramvaie noi, în afară de cele 50 de autobuze hibrid și pentru toate avem identificate surse de finanțare. Pentru tramvaie am aplicat pentru finanțare prin programul guvernamental derulat de Ministerul Dezvoltării prin care se acordă administrațiilor locale fonduri pentru cumpărarea de mijloace de transport public nepoluante, iar pentru autobuze vom găsi o soluție, fie liesing, fie un împrumut, pentru că, să fim realiști, la o valoare a unui astfel de autobuz, despre care reprezentanții spun că ar costa în jur de 350.000 de euro (fără upgradări – n.a.), faceți socoteala că pentru 50 de autobuze ne-ar trebui o sumă foarte mare de care Primăria Galați nu dispune, așa cum nu dispune nici o altă primărie din țară… dar vom găsi soluții pentru că ne dorim un transport public civilizat și de calitate în Galați”. Primarul Ionuț Pucheanu a mai precizat că administrația locală este deschisă tuturor ofertelor de prezentare, urmând ca la licitația pentru achiziția autobuzelor hibrid  cele mai bune oferte să câștige. 

DISTRIBUITI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

5 × 5 =