Platformă online la dispoziția gălățenilor pentru operațiuni care țin de Direcția de Impozite și Taxe

0
583

Gălățenii au la dispoziție platforma electronică https://e-digital.primariagalati.ro/ pentru a o utiliza în relația cu Direcția de Impozite, Taxe și alte Venituri, anunță Biroul de Presă al Primăriei. Astfel, contribuabilii nu mai sunt nevoiți să se prezinte la ghișeu pentru a depune cereri sau declarații ori pentru a se informa asupra stadiului cererilor și a modului de soluționare a acestora.

Platforma online este un mijloc de comunicare securizată prin intermediul căreia se face o primă verificare a cererilor depuse, a modului corect de completare și atașare a documentelor solicitate prin lege. Facem precizarea că această primă verificare nu este posibilă în cazul transmiterii documentelor pe e-mail sau prin poștă.

Pașii care trebuie urmați se regăsesc după înrolarea în acest sistem electronic. Practic, se pot depune și obține online toate tipurile de cereri/declarații fiscale, cu excepția înregistrării mijloacelor auto, respectiv radierea din evidența fiscală, întrucât procesarea acestor documente nu depinde doar de Primăria municipiului Galați”, transmite Biroul de Presă al Primăriei.

Pot fi obținute informații despre: patrimoniul înregistrat la primărie (clădiri, auto, terenuri, etc); sumele totale datorate (la zi, pentru tot anul, pentru obținerea de certificat fiscal); informații despre executare silită, dacă există. În cazul formularelor tipizate, acestea se pot descărca direct sub forma de pdf-uri inteligente, pre-completate cu datele contribuabilului. La depunerea unei cereri, contribuabilul primește automat și email de confirmare a înregistrării (inclusiv număr de înregistrare) și termenul maxim de rezolvare.

Platforma online este complementară platformei ghiseul.ro, iar până acum s-au înscris pe platforma Primăriei peste 1.000 contribuabili persoane juridice și persoane fizice..

Iată GHIDUL furnizat de Primărie:

Platforma online

pentru comunicarea securizată prin documente semnate electronic între primărie și contribuabili

Platforma online are rolul de a asigura comunicarea securizată prin documente semnate electronic între primărie si contribuabili, atât persoane fizice (PF) cât si persoane juridice (PJ). Platforma va putea fi accesată de către contribuabili prin intermediul oricărui browser Internet (atât de pe calculatoare compatibile PC, cât și de pe tablete sau telefoane inteligente). Toate fișierele încărcate pe platforma online, atât de către contribuabili cât și de către utilizatorii din primărie vor fi semnate cu certificat digital. Persoanele juridice pot folosi doar certificate digitale calificate, similar cu cele folosite la depunerea declarațiilor către ANAF. Persoanele fizice pot folosi și certificate digitale generate local (self-signed).

Înscrierea pe platforma online

  • Persoane juridice
    • se descarcă un document tip PDF inteligent care se completează cu datele necesare: identificarea firmei, a administratorului si a persoanei împuternicite pentru comunicarea pe platforma online, inclusiv e-mailul care va fi folosit.
    • Se completează documentul, se semnează digital de persoana împuternicită și se încarcă pe platformă. Ulterior, se printează, se ștampilează, semnează olograf de către administrator și se trimite prin poștă către primărie.
    • După verificare de către inspectorii primăriei, se autorizează înrolarea și se transmite automat un mail cu contul și parola de acces.
  • Persoane fizice
    • se descarcă un document tip PDF inteligent care se completează cu datele necesare: identificarea contribuabilului, inclusiv e-mailul care va fi folosit. În cadrul procesului de completare în Acrobat Reader, se poate crea și certificatul digital care va fi folosit ulterior, existând instrucțiuni detaliate accesibile din macheta de înscriere.
    • Se completează documentul, se semnează digital și se încarcă pe platformă. Platforma generează un cod unic care va fi disponibil timp de 30 de minute pe ghiseul.ro; contribuabilul trebuie să se autentifice pe ghiseul.ro (folosind link-ul existent pe machetă), să copieze codul și să îl introducă în macheta de înrolare din platformă.
    • Platforma verifică datele (cnp, semnătura, codul unic generat care atestă identitatea contribuabilului), generează datele de acces (cont/parolă) și le trimite pe e-mail.

Procesul de înrolare pentru o persoană fizică se finalizează în maxim 10 minute.

Utilizarea platformei online

  • Contribuabilul se autentifică prin cont/parola. În cazul în care are datorii restante sau există acțiuni de executare silită în curs, se afișează avertizări.
  • Pot fi obținute informații despre:
    • Patrimoniul înregistrat la primărie (clădiri, auto, terenuri, etc)
    • Sumele totale datorate (la zi, pentru tot anul, pentru obținerea de certificat fiscal)
    • Informații despre executare silită, dacă există.
  • Toate cererile anterioare sunt disponibile, cronologic, pentru fiecare având acces atât la documentele depuse cât și la cele primite de la primărie.
  • Se pot depune cereri/declarații. La crearea unei cereri noi, sunt afișate toate documentele necesare. Pentru formularele tipizate, acestea se pot descărca direct sub forma de pdf-uri inteligente, pre completate cu datele contribuabilului. Toate documentele depuse trebuie semnate cu certificatul digital aprobat la înrolare. Semnarea se face direct din Acrobat Reader.
  • La depunerea unei cereri, contribuabilul primește automat și email cu confirmarea înregistrării (inclusiv număr de înregistrare) și termenul maxim de rezolvare.
  • La rezolvarea unei cereri, sau la cereri de clarificări din partea inspectorilor primăriei, contribuabilul primește automat și email cu informații despre schimbarea stării cererii pentru a fi atenționat să se autentifice pe platformă.

Avantaje față de folosirea de email-uri pentru interacțiunea cu contribuabilii:

  1. Modul de accesare a secțiunii externe și verificarea fișierelor la încărcarea în platformă asigură faptul că toate fișierele încărcate de contribuabili sunt semnate de o persoană certificată anterior pentru relația cu primăria. In cazul email-urilor, se pot primi documente incomplete (nesemnate digital) sau semnate de persoane fără acest drept.
  2. Toate fișierele încărcate de operatori sunt semnate electronic.
  3. Alocarea și distribuirea de cereri garantează faptul că nu rămân cereri netratate și o cerere nu va fi tratată de mai multe ori. In cazul mail-urilor, distribuirea și organizarea operării trebuie făcute separat.
  4. Se garantează că o cerere depusă are deja încărcate toate documentele necesare (o cerere va putea fi trecută în starea „Depusă” doar după încărcarea tuturor documentelor necesare). In cazul mail-urilor, se vor primi cereri cu documente incomplete, care vor necesita efort și timp suplimentar pentru soluționare.
  5. Istoricul comunicării cu contribuabilul, existent și ușor accesibil.
  6. Verificarea oricând a activității operatorilor.

DISTRIBUITI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

19 + seventeen =