Oțelul de Galați, integrat într-un mare proiect european de infrastructură

0
2700
Copyright: DISSING+WEITLING

Oțelul produs la combinatul ArcelorMittal este utilizat la construirea unuia dintre cele mai spectaculoase poduri pietonale din Europa, după ce în anii trecuți tot cu oțel produs la Galați a fost construit cel mai lung pod din Europa de Est, care este și unul dintre cele mai mari poduri din lume. Tablele produse de ArcelorMittal în Laminorul de Tablă Groasă nr. 2 de la Galați sunt folosite la construcţia unui pod pietonal impunător, aflat în construcție în prezent la Gara Køge Nord din Danemarca. ”Suntem fericiți și mândri că oţelul nostru va fi integrat într-un proiect european atât de frumos, îndrăzneț și important. Acest lucru demonstrează nu numai că oțelul nostru este un material al vieții ci și că tabla groasă produsă la Galați poate fi utilizată în orice proiect major de infrastructură, inclusiv în cele lansate în România”, a declarat Bruno Ribo, director general al ArcelorMittal Galaţi. Proiectat de un consorțiu format din casele de arhitectură COBE şi DISSING + WEITLING, podul a fost deja nominalizat pentru mai multe premii europene de design și este construit de Bladt Industries, un client tradiţional din Danemarca al ArcelorMittal. Atunci când va fi finalizat, podul pietonal va avea o lungime de 225 de metri, o lățime de 9,5 metri și va lega la înălțime toate peroanele de la stația Køge Nord, deservind astfel peste 8.000 de pietoni zilnic. Construcția – reper prezintă pereți de sticlă pe latura nordică pentru a oferi vederi panoramice de 180° asupra peisajului. 

În 2016, combinatul din Galați a furnizat și 34.000 de tone de laminate pentru construirea podului ”Ozman Gazi” peste golful Izmit, care reduce timpul de deplasare între Istanbul și Izmir de la nouă ore la trei ore și jumătate. ArcelorMittal Galați a furnizat către compania turcă Çimtaș produse plate din oțel necesare pentru tablierul podului. Cele 34.000 de tone, au fost transportate în patru loturi, într-o gamă extinsă de grosimi și lățimi.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.