Compania Națională de Infrastructură Rutieră a atribuit contractul pentru construcția Drumului Expres Focșani – Brăila, care va lega Autostrada Moldovei de podul peste Dunăre de la Brăila. În urma licitației, contractul a fost adjudecat de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Arcada Company Galați, cu o ofertă de 4,29 miliarde lei (fără TVA).
Drumul Expres dintre Brăila și Focșani va avea 73,5 kilometri și va fi construit într-un singur lot, fiind cel mai lung tronson de drum de mare viteză construit până acum printr-un singur contract în România.
Potrivit CNIR, durata contractului este de 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Drumul Expres Focșani – Brăila va avea două benzi pe sens (4 X 3,50 metri), bandă mediană (lățime 3 metri), acostament consolidat (2 X 2,25 m) și parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană.
Sunt prevăzute 57 de structuri (poduri și pasaje) și șase noduri rutiere:
• Nodul Focșani (intersecție A 7)
• Milcovul (DN 23 A),
• Măicănești (DN 23),
• Corbu (DN 23),
• Siliștea (DJ 221 C)
• Nodul rutier Brăila (intersecție Drum Expres Buzău-Brăila)
Drumul Expres va fi prevăzut cu parcări de scurtă durată (stânga + dreapta) cu 120 de locuri și platformă de cântărire, spații de servicii tip S 1 (stânga + dreapta) cu 150 locuri parcare, prevăzute cu spațiu rezervat pentru benzinărie și spațiu pentru comerț/alimentație publică.