Navă de cercetare pentru Anctartica construită cu oțel de la ArcelorMittal Galați

0
876

Combinatul ArcelorMittal este furnizorul tablelor și profilurilor din oțel utilizate la construirea unei nave de cercetare antarctică și care are capabilități de spărgător de gheață. Nava cu lungimea de 165 metri este construită la Șantierul Naval Damen din Galați pentru Guvernul Australiei, cu ajutorul ei fiind extinse explorările în mările de sud și Antarctica. ”Acest proiect arată capabilitatea tehnică a Combinatului nostru de a produce table groase de calitate înaltă, dar și capacitatea echipei locale de a se transforma și a se adapta la cerințele speciale ale clienților noștri”, a declarat Bruno Ribo, directorul general al ArcelorMittal Galați. Combinatul a furnizat tablă groasă cuprinse între mărcile AH36 și EH36. Oțelurile pentru utilizări marine sunt de înaltă rezistență (până la 620 Mega Pascali) și au un conținut scăzut de carbon, fiind ideale pentru a face față provocărilor apelor polare. Proiectat pentru a efectua atât cercetare științifică, cât și aprovizionare în apele antarctice, nava va putea sparge gheața groasă de 1,65 metri, la viteze de 3 noduri și va aproviziona stațiile permanente de cercetare ale Australiei cu mărfuri, echipament și personal. Nava va avea laboratoare știițifice și birouri pe o suprafață de 500 mp. ArcelorMittal Europa – Produse Plate și Grupul Damen au o colaborare îndelungată care se consolidează prin acest proiect de mare anvergură.

Una dintre principalele provocări rezolvată cu succes de ArcelorMittal a fost de a livra tabla în dimensiunile necesare – o treime dintre ele trebuiau să fie subțiri și late, cu grosimi de 6 – 8 milimetri și lățimi de 3.000 de milimetri. Tablele mai subțiri sunt utilizate pentru puntea vasului, în timp ce tablele mai groase sunt utilizate, de obicei, pentru a forma corpul navei. În plus, tablele extra-largi reduc semnificativ volumul de sudură. Apropierea ArcelorMittal Galați de Șantierul Naval Damen a redus riscul de întârziere a livrărilor și a permis experților să ofere un răspuns rapid la oricare dintre întrebările tehnice pe care le-ar putea avea clientul.

Pentru a recunoaște în mod formal începerea construcției, la ceremonia oficială, conform tradiției, mai multe monede au fost au fost plasate sub chilă, inclusiv o monedă olandeză de argint din 1642, an în care exploratorul olandez Abel Tasman devenise primul european care a ajuns în Tasmania. Tasmania nu este doar locul în care se află Divizia  Antarctică a Australiei ci și capitala insulei, Hobart, unde va fi și portul navei. Livrarea vasului este programată pentru aprilie 2020.

 

DISTRIBUITI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 × two =