Mâine, 17 mai, are loc la Galați deschiderea celei de-a treia Reuniuni a Partenerilor și a Comitetului Director care funcționează în cadrul proiectului european „Dezvoltarea regională și a transportului în zona Dunăre-Marea Neagră către o regiune multiport de acces transnaţională” – DBS Gateway. Finanţat prin Programul Transnaţional Dunărea, Axa prioritară 3 – Conectivitate mai bună și responsabilitate energetică în Regiunea Dunării, proiectul a demarat la începutul anului trecut și se va finaliza la 30 iunie 2019 și are un buget de 2.178.450 Euro, din care suma de 160.725 euro revine municipiului Galaţi, având în vedere că partener în acest proiect este AFDJ Galați. De altfel, proiectul european reunește 10 parteneri financiari și 20 parteneri asociați, fiind vorba despre reprezentanți din țări riverane Dunării, respectiv, Austria, Germania, Serbia, Slovacia, Ungaria, Croația, Bulgaria, România Ucraina și Republica Moldova. Printre cei zece parteneri financiari sunt: Guvernul Regional al Austriei de Jos (Partener Lider), Urban Innovation Viena, Public Ports Bratislava, Freeport of Budapest Logistics Ltd, Autoritatea Portuară din Vukovar, Compania de Infrastructură Portuară din Bulgaria, Municipiul Galați, Municipiul Burgas, Municipiul Varna, Universitatea din Novi Sad – Facultatea de Ştiinţe Tehnice. Partenerul asociat al Municipiului Galaţi este reprezentat de Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi.
Obiectivul principal al proiectului constă în sprijinirea regiunii Dunăre – Marea Neagră pentru a deveni o poartă de acces atractivă pentru transportul maritim și fluvial între Europa Centrală și Marea Neagră, regiunea Caspică și Orientul Îndepărtat, prin facilitarea cooperării între porturi, regiuni și alți actori-cheie. Este de așteptat ca efortul comun al partenerilor să îmbunătățească accesibilitatea porturilor și regiunii și să consolideze interoperabilitatea dintre căile navigabile maritime și interioare. Împreună cu creșterea gradului de conștientizare a posibilităților de transport intermodal, aceasta va duce la schimbarea fluxurilor de marfă existente și la atragerea de noi fluxuri de mărfuri către sisteme de transport ecologice.
Având în vedere că, în prezent, infrastructura învechită și serviciile intermodale ineficiente și netransparente limitează potențialul sistemului de transport pe apă, proiectul se bazează pe convingerea conform căreia cooperarea autorităților publice, a porturilor și a asociațiilor înrudite reprezintă factorul-cheie de succes pentru a crește calitatea, fiabilitatea și eficiența sistemului de transport pe căi navigabile.
Parteneriatul nu include doar porturi și asociațiile acestora, dar și autorități locale, regionale și naționale pentru lărgirea perspectivei de la infrastructura portuară la conexiunile din hinterland. Porturile sunt considerate noduri importante, iar accesibilitatea lor către și dinspre regiune este un factor esențial. Orașele, regiunile și ministerele trebuie să integreze recomandările proiectului în politicile lor locale, regionale și naționale și, prin urmare, sunt importante. Parteneriatul urmărește o abordare inovativă prin aducerea tuturor părților interesate relevante sub aceeași umbrelă.
Detalii despre proiect pot fi găsite pe website-ul Programului: http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/dbs-gateway-region
Conform calendarului evenimnetului de mâine, vor avea loc: prezentarea stadiului implementării tehnice a activităților proiectului: Road map către regiunea de acces Dunăre Marea Neagră, Planuri de acțiune regionale și Ghidul de finanțare; workshop pentru întărirea capacității instituționale a partenerilor; stabilirea planului de lucru pentru următoarele șase luni de implementare; analiza managementului de proiect și financiar, aferent celei de-a doua perioade de implementare; aprobarea în Comitetul Director a rezultatelor activităților încheiate.