Măsuri pentru eficientizarea Transurb. Audit comandat de primarul Galațiului

0
597

După ce a rezolvat una dintre cele mai spinoase probleme ale Galațiului – cea a termoficării, care săpa adânc în bugetul local, în buzunarele gălățenilor și producea pierderi pe bandă rulantă, primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, ia măsuri acum pentru eficientizarea transportului public în comun, pentru a cărui modernizare municipalitatea a investit zeci de milioane de euro în ultimii ani, atât prin achiziționarea de mijloace de transport noi și moderne, cât și pentru modernizarea infrastructurii de transport (de exemplu, pentru prima dată, au fost înlocuite căile de rulare a tramvaielor și introdus, în premieră, sistemul eticketing). De altfel, edilul a declarat, nu de puține ori, că după rezolvarea problemei termoficării, obiectivul său major este acela de a reorganiza și eficientiza societatea Transurb.

Primarul Galațiului a anunțat, luni seară, la Reperul TV, că a comandat un audit ”pe preț” la Transurb și, în funcție de rezultatele acestuia, vor fi luate o serie de măsuri pentru eficientizarea activității, atât în ceea ce privește numărul de curse cu autobuzele, troleibuzele și tramvaiele, cât și în ceea ce privește costurile suportate de municipalitate pentru funcționarea serviciului de transport public în comun.

Eu am comandat, și este în plină desfășurare, un audit pe preț. Îmi veți spune că s-au mai făcut. Da, s-au mai făcut, doar că, de fiecare dată, cu diferite influențe. Pe principiul: hai să ne încadrăm acolo, vedeți cum. A fost corectă și relația aia. De ce spun lucrul ăsta? Pentru că Primăria, de-a lungul vremii, a încercat să impună un tarif în speranța că cei de la Transurb, prin măsurile pe care le iau, se vor alinia tarifului. Nu s-a întâmplat nici pe departe așa. Hai să vedem cât este un preț real, să vedem ce prestație ne permitem financiar vorbind, pentru că, în momentul de față, aproximativ 30% din bugetul Primăriei se duce pe Transurb, anual. Vreau să știu cât este prețul real pe kilometru la autobuz, la troleibuz, la tramvaie? Prețurile acestea ne vor da o sumă, o cifră, de kilometri. S-ar putea să nu mai fie 1,2 milioane, cât face în momentul de față, ci un milion. Cum se va traduce asta? Nu va mai veni, poate, autobuzul la cinci minute, ci la 15 minute, 30 de minute. Sau vom concentra dimineață, la prânz și la momentul ieșirii de la serviciu, în anumite intervale orare, iar în rest, decât să se plimbe goale, cărând aer… Au existat studii în acest sens, dar au fost viciate. Vreau să pornim de la un moment zero”, a declarat primarul Ionuț Pucheanu.

Totodată, edilul a anunțat și un nou director general la Transurb, după demisia lui Dorian Dumitru, care și-a depus, ieri, mandatul, la cererea primarului.

DISTRIBUITI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

19 − 14 =