Macara plutitoare din Galați pentru TAB-ul scufundat în Dunăre

0
1360

TAB-ul scufundat în Dunăre, în dreptul localității ialomițene  Borduşani a fost scos, vineri, după mai multe ore de manevre atât pe apă, cât şi pe uscat. Deşi, din cauza curenților puternici din Dunăre, TAB-ul a fost scos, până la urmă cu ajutorul altei maşini militare, aflată pe mal, inițial s-a apelat la utilaje plutitoare.   Este vorba despre macaraua nr. 1481 aparţinând societăţii comerciale Hidrotehnica Galaţi, transportată, de la Galaţi, pe apă, cu ajutorul remorcherului Deda  aparţinând  SC Hercules SA Brăila.
SC Hidrotehnica SA Galaţi are ca profil de activitate transporturi navale şi prestaţii cu utilaje navale, precum şi întreţinere tehnică şi reparaţii pentru utilajele navale şi portuare din dotare. Compania deţine 2 macarale turn plutitoare, una de 16 tone, iar cea de-a doua de 50 tone, cel mai probabil aceasta din urmă fiind folosită la scoaterea TAB-ului din Dunăre, despre care se estima că ar cântări, cu tot cu apa din el, 52 de tone.
Pentru scoaterea TAB-ului din Dunăre s-au luat în consideraţie şi alte două companii din Galaţi care deţin macarale plutitoare de mare capacitate, respectiv de 100 de tone, respectiv Şantierul Naval Damen Galaţi şi Navrom Shipyard Galaţi. Nici una din cele două nu au furnizat macaraua plutitoare, din cauza detaliilor tehnice ale acestora, au transmis reprezentantii celor 2 companii.
Potrivit specialiştilor, macaraua plutitoare de 100 de tone nu ar fi putut fi transportată până la locul în care se afla TAB-ul scufundat, deoarece macaraua are o înălţime de aproape 40 de metri, fiind imposibil ca aceasta să poată trece pe sub Podul de la Giurgeni- Vadu Oii, cu o înălţime de 27 de metri.   (Foto-evz)

DISTRIBUITI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

twelve + four =