Navaliștii de la Șantierul Naval Damen au demarat construirea celei de a doua nave din seria Service Operations Vessel (SOV) 9020, construite pentru compania Bibby Marine Services Ltd. din Marea Britanie. Prima navă din serie, ”Bibby Wave Master 1” a fost livrată și a intrat deja în exploatare, asigurând transferul şi cazarea personalului care se ocupă de mentenanța parcurilor de turbine eoliene din Marea Nordului, dar și pentru instalarea unor noi parcuri eoliene marine. O navă de tip SOV 9020, cu lungimea de 90 de metri, costă aproximativ 200 de milioane de euro. Cea e a doua navă din serie va fi utilizată, din 2019, pentru a întreţine şi repara instalaţiile din parcurile eoliene marine Hohe See şi Albatros, care aparţin concernului german Siemens Gamesa Renewable Energy& EnBW. Navele din proiectul SOV 9020 se remarcă printr-o serie de performanțe tehnice care au la bază munca în comun a proiectanților de la Șantierul Naval Damen Galați și specialiștilor de la compania proprietară a navei, Bibby Marine Services Ltd. Nava a fost proiectată de specialiștii de la Damen cu un sistem de acces cu compensare a mişcării (Walk-to-Work), astfel încât ascensorul către pasarela de acces la turbina eoliană are şase platforme de acces, astfel încât personalul să poată întotdeauna să acceseze pasarela evitând folosirea scărilor. În construirea navei a fost luat în considerație avântul industriei turbinelor eoliene şi tendința acestora de a avansa către mare, acest concept personalizat garantând accesul confortabil, rapid şi sigur către turbine, cu costuri mai reduse în peste 80% din situaţii, inclusiv în cazul celui mai dificil scenariu şi anume în condiţiile din partea centrală a Mării Nordului. Nava poate rămâne pe mare pe perioade de până la o lună. Cazarea standard tip Comfort Class 2 asigură 60 de cabine individuale, capacitatea totală de personal la bord fiind de 90 de membri ai echipajului și specialiști în turbine eoliene.
La momentul punerii chilei pentru cea de a doua navă, moment tradițional prin care constructorii de nave marcheză începerea construirii navei, a fost prezent și directorul executiv al Bibby Marine Services Ltd., Stephen Bolton, care s-a declarat mulțumit de performanțele în exploatare ale primei nave din serie. ”Am crezut în acest proiect încă de la începutul seriei SOV 9020. Siemens Gamesa&EnBW căuta soluţii de acces mai facil la turbinele eoliene, iar acest lucru este ceea ce SOV 9020 este construit să facă. Bibby Wave Master 1 a oferit dovezile necesare în acest sens”, a declarat reprezentantul firmei britanice. Potrivit acestuia, la a doua navă din serie au fost făcute foarte puține modificări, una dintre ele la turnul de acces la turbinele eoliene. „Noul sistem integrat elimină necesitatea unui turn independent de ridicare. Acum, pasarela se blochează de pe turn şi se potriveşte cu ascensorul. În ansamblu, numărul mic de schimbări pe care le-am făcut în această a doua navă arată cât de bună a fost prima navă”, a mai spus Bolton. Reprezentanții Șantierului Naval Damen au precizat că procesul de construire a celei de a doua nave din serie va fi mai simplu, în primul rând datorită experienței câștigate la construirea primei nave, dar și datorită simulatorului de arhitectură navală ”Damen HIL”, cu ajutorul căruia s-a putut analiza fiecare modificare propusă. Directorul executiv al Bibby Marine Services, Stephen Bolton, a confirmat că foarte curând ar putea fi lansată o nouă comandă la Șantierul Naval din Galaţi, întrucât compania pe care o conduce vrea să mai construiască peste 20 de astfel de nave, cu care să controleze 25% din domeniul întreținerii și dezvoltării parcurilor eoliene marine.