Circulația tramvaielor din cartierul gălățean Micro 40 a fost oprită, marți, pentru mai multe zeci de minute, după ce s-a înregistrat un scurt circuit la pantograful unui tramvai, situație semnalată la apelul unic de urgență 112. Din fericire nu s-au înregistrat victime. Potrivit purtătorului de cuvânt al ISU Galați, locotenent colonel Eugen Chiriță, la fața locului s-au deplasat două autospeciale ale pompierilor, însă focul nu s-a extins în interiorul tramvaiului și nici nu a pus în pericol vreo persoană. Potrivit directorului societății locale de transport în comun, Genica Totolici, tramvaiul a fost retras la depou pentru a se verifica starea tehnică a acestuia. Circulația tramvaielor a fost reluată.
Reamitim că, recent, la ședința Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Galați, liderul de sindicat de la Transurb, George Preda, a reiterat avertismentul prezentat, recent și în fața CL Galați: “dacă nu se iau măsuri urgente, nu vom putea trece iarna cu actualul parc auto care este învechit dar și insuficient”. Potrivit sindicalistului, în ultima perioadă s-au înregistrat mai multe incidente provocate de mijloacele de transport în comun, vechi – un autobuz a luat foc, iar la un altul a explodat butelia de oxigen.
La câteva zile după aceste declarații, directoarea SC Transurb SA, Genica Totolici a venit în fața Consiliului Local și a precizat că “mijloacele de transport în comun prezintă siguranță pentru călători”, lucru susținut și de directorul serviciului Exploatare din cadrul Transurb SA, Constantin Graur. Potrivit datelor prezentate recent de acesta, în prezent, Transurb deține 168 de mijloace de transport în comun (156 de autobuze și 13 troleibuze), din care majoritatea cu durata de funcționare (estimată la opt ani) depășită. Practic, din cele 168 de unități de transport, doar 60 mai sunt, în prezent, în perioada normală de funcționare, însă din acestea, pentru 20 autobuze, durata de funcționare va expira în primăvara anului viitor, iar pentru alte 40, în anul 2019, a adăugat reprezentantul Transurb.
Totuși, mai sunt doar câteva zile până când la Galați să ajungă primele trei din cele 14 troleibuze noi nouțe, moderne, achiziționate de administrația publică locală cu 5,5 milioane de euro, din care 5,2 milioane, reprezintă împrumutul pe care Primăria l-a făcut, în 2014, la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), iar restul, contribuție de la bugetul local. Totodată, la ultima ședință a CL, aleșii locali au votat achiziția a opt tramvaie noi, prin intermediul unui proiect European, valoare achiziției fiind estimată la 11,99 milioane euro. Motivul achiziționării noilor tramvaie este vechimea actuală a celor 44, aflate în funcțiune acum – construite în perioada 1957 – 1988 -, vechimea medie a acestora fiind de 35 de ani.