”Danube Pistons”, echipa Facultății de Inginerie din cadrul Universității Dunărea de Jos, s-a clasat pe locul 3 în competiția de karturi cu motor termic din cadrul Concursului ”Kart Low Cost 2018”. Studenții gălățeni sunt la prima participare la o astfel de competiție. Pe locul 1 s-au aftat studenții de la Universitatea din Pitești, iar pe locul 2 cei de la Universitatea din Craiova. La competiția karturilor cu motoare electrice, pe primul loc s-au plasat studenții de la ISAT Nevers, Franța iar pe locul doi cei de la Universitatea din Craiova. Probele dinamice pe circuit din cadrul ”Kart Low Cost 2018” s-au desfășurat la Colegiul Tehnic “Traian Vuia”. La competiția de la Galați, care a avut loc vineri și sâmbătă, au participat 64 de studenți coordonați de 11 cadre didactice, cu 8 karturi cu motoare termice și 3 karturi cu motoare electrice. Participanții au reprezentat Institut Supérieur de l’Automobile et des Transports din Nevers, Franța, Universitățile din Pitești, Craiova, Galați și Politehnica București. Partenerii KLC 2018 au fost Primăria Galaţi, Societatea Inginerilor de Automobile din Romȃnia, Universitățile din Pitești, Craiova, Politehnica București, Institut Supérieur de l’Automobile et des Transports de Nevers și Academia de Știinţe Tehnice din Romȃnia.
Proiectul Kart Low Cost – KLC este rezultatul colaborării între Université de Bourgogne, Institut Supérieur de l’Automobile et des Transports de Nevers, Franța și Universitatea din Piteşti, România, Departamentul Autovehicule și Transporturi. Competiţia KLC urmăreşte pregătirea viitorilor ingineri prin dezvoltarea cunoştinţelor de gestiune ale unui proiect tehnic, prin dezvoltarea spiritului de muncă în echipă, prin repartizarea responsabilităţilor şi, nu în ultimul rând, prin respectarea termenelor şi a bugetului alocat. Prin urmare, nu este doar o simplă cursă de karting. Este, în egală măsură, o provocare tehnică, pedagogică şi umană, câştigătorul nefiind, în mod obligatoriu, cel mai rapid. Concepţia, proiectarea şi fabricarea unor karturi performante cu buget restrâns este punctul cheie al competiţiei. Karturile sunt construite de la zero de studenţii participanți la competitie. După manşele de calificare, în care este stabilită ordinea intrării în concurs, karturile trec prin probe de sprint, manevrabilitate, anduranţă, design şi de evaluare a şasiului şi a inovaţiilor tehnologice.