Dragarea Dunării Fluviale, o prioritate pentru AFDJ Galați

0
345

Debitul Dunării în acest moment este dublu faţă de media anuală (7.200 de mc/secundă, faţă de media anuală de 5.300 de mc/s), un lucru bun, având în vedere că anul trecut fluviul a cunoscut scăderi masive de nivel şi debit, fapt ce a condus la probleme în navigaţie, în special pe Dunărea Fluvială, pe care Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi nu are, în prezent, nave proprii pentru a efectua lucrări de dragaj. De altfel, din acest motiv, AFDJ Galaţi a lansat licitaţia pentru adjudecarea lucrărilor de dragaj al Dunării Fluviale pentru anii 2019, 2020 si 2021, însă, potrivit şefului AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru, licitaţia este blocată din cauză că unul din ofertanţi a depus o contestaţie.

Pe de altă parte, AFDJ Galaţi va avea, în curând, un complex de dragaj realizat cu fonduri europene, complex compus dintr-o dragă absorbant/refulantă, o conductă de transport al materialelor dragate, un împingător, o şalandă nepropulsată şi un ponton de acostare. Complexul de dragare are o valoare totală de 11,18 milioane de euro şi urmează să fie funcţional, conform contractului, cel târziu în luna mai a acestui an (12 luni + 45 de zile forță majoră, de la semnarea contractului, din martie 2018). La acesta se vor adăuga alte 2 drage pentru achiziţia cărora care AFDJ Galaţi a trimis Ministerului Transporturilor o notă de fundamentare. Potrivit şefului AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru, achiziţia celor două drage, ceea ce ar presupune o alocare bugetară de circa 70 de milioane de lei, a fost aprobată, de principiu, de către ministerul de resort, urmând ca în acest an să se demareze procedura de licitaţie pentru construcţia celor două nave. Potrivit specialiştilor, navele vor fi construite în termen de 17 luni de la semnarea contractului, adică, în cel mai bun caz, la mijlocul anului 2021, perioadă până la care AFDJ tot va trebui să externalizeze activitatea de dragare a Dunării Fluviale. Asta şi deoarece complexul de dragaj, realizat cu fonduri europene, are trei misiuni foarte clar stabilite, prin proiectul european, respectiv, crearea unui nou șenal navigabil la Bechet, a unui nou “sens de circulație” pe Dunăre, pe sub podul de la Calafat-Vidin precum și crearea unui șenal navigabil către portul Corabia.

Potrivit datelor AFDJ Galați, anul trecut, s-au dragat 566.615 mc de pe Dunărea Fluvială și 795.956 de mc de pe Dunărea Maritimă, în creștere față de anul 2017 (352.000 mc pe Dunărea Fluvială și 701.957 de mc pe Dunărea Maritimă), de anul 2016 (289.413 mc pe Dunărea Fluvială și 670.559 mc pe Dunărea Maritimă) sau de 2015 (327.915 mc pe Dunărea Fluvială și 439.100 mc, pe Dunărea Maritimă).

DISTRIBUITI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

fourteen − 12 =