Două proiecte vitale Galaţiului, blocate de Guvernul Orban

0
2900

Blocarea celor două mari proiecte de infrastructură – drumul expres Brăila-Galaţi şi construcţia drumului de centură al municipiului Galaţi – pun în pericol continuarea finanţării podului de peste Dunăre şi demararea proiectului de construcţie a aeroportului la Galaţi, obiective fără de care nu se poate vorbi, în termeni realişti, despre dezvoltarea economică pe termen mediu şi lung a Galaţiului, consideră europarlamentarul gălăţean Dan Nica. Acesta s-a arătat îngrijorat despre faptul că cele două mari obiective de infrastructură au fost blocate chiar din primele zile de activitate ale Guvernului Orban, decizie asupra căreia nu s-a revenit nici acum, la peste două săptămâni de la termenul la care cele două proiecte ar fi trebuit să fie licitate. Astfel, ofertele pentru adjudecarea licitaţiilor privind construcţia drumului expres Brăila – Galaţi şi pentru construcţia drumului de centură al municipiului Galaţi ar fi trebuit să fie depuse până pe 10, respectiv, 12 decembrie, însă procedurile de licitaţie au fost blocate la începutul lunii noiembrie. Drumul expres ar urma să aibă 11 km şi să fie construt cu circa 133 de milioane de euro, iar drumul de centură al municipiului Galaţi ar urma să aibă 33 de km şi să fie construit cu peste 227 de milioane de euro, finanţări asigurate din fonduri europene prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

“În prima zi de instalare a Guvernului Orban, drumul expres Galaţi- Brăila şi centura mare a Galaţiului au fost blocate. Motivul aparent ar fi o solicitare de clarificări venite din partea firmelor participante la licitaţie care trebuia să se închidă pe 12 decembrie, însă de atunci şi până acum nu a apărut nici un răspuns de la Compania Naţională de Autostrăzi, nu avem nici o informare despre reluarea procedurilor pe aceste licitaţii.

Fără aceste proiecte se poate pune în pericol chiar finanţarea podului de peste Dunăre, pentru că în studiile de trafic ale podului apar aceste două obiective de infrastructură.

Pentru Galaţi ar fi o catastrofă pentru că ne blochează şi construcţia aeroportului, proiect al CJ care, potrivit studiilor, ar trebui construit la o distanţă de un km de acest drum de centură, pentru că pentru un aeroport este nevoie de un drum de legătură.

Renunţarea la construcţia centurii oraşului este o tragedie şi pentru că peste 30% din traficul din municipiul Galaţi nu are legătură cu oraşul, sunt maşini care tranzitează oraşul, mai ales că suntem singurul oraş din zonă traversat de atâtea drumuri naţionale, judeţene la care se adaugă traficul internaţional, dinspre Republica Moldova şi Ucraiana. Nu înţelegem de ce nu se rezolvă [deblocarea licitaţiilor], o cerere de clarificări este soluţionată în 10 zile nu o lună şi jumătate… sper să nu fie vorba de altceva şi banii să fie realocaţi către ale zone, alte firme, să nu fie aşa cum se vorbeşte, că vor alţii, mai prin Vestul ţării, drumuri centură… Sper să nu fie adevărat şi noi să rămânem cu infrastructura  proastă, ar fi cu atât mai inexplicabil cu cât vorbim de fonduri europene, cu fişe întocmite şi cu bani alocaţi prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare”, a declarat europarlamentarul Dan Nica.

Potrivit acestuia, în lipsa finanţării celor două proiecte de infrsatructură, UE ar putea să reducă sau chiar să renunţe la finanţarea de 500 de milioane de euro a podului peste Dunăre, fiind de notorietate cazuri în Europa în care mari proiecte de infrastructură au fost serios întârziate din motive asemănătoare cu cele din România (precum construcţia unui tunel, în zona bavareză a Germaniei, care să treacă prin Austria şi  Italia sau realizarea unui proiect de infrastructură feroviară transbaltică ce urma să conecteze ţările baltice cu Polonia). foto- arhiva

DISTRIBUITI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

nineteen − 12 =