Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” anunță demararea proiectului „Escape Room’’, proiect finanțat prin programul StartONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow.
Acesta se adresează elevilor din ciclul primar al școlii, în cadrul căruia învățători și profesori cu experiență creează materialele didactice prin care să explice celor mici concepte abstracte de securitate cibernetică, criptare, protecția datelor și parole, și experimentează. Explicarea importanței securității online și a parolelor copiilor este adaptată vârstei lor și folosește exemple concrete, povești și jocuri care fac învățarea accesibilă și memorabilă pentru copiii de 7-10 ani. Cadrele didactice îi provoacă pe elevi, utilizând aceste mijloace, să pună ei însiși în practică elemente de securitate. Copiii trebuie să construiască, cu ajutorul truselor LEGO Spike, seif-uri acționate mecanic, să programeze închiderea și deschiderea dispozitivelor, să descopere, cu ajutorul ghicitorilor, codurile, pentru a avea acces la ,,comorile’’ pregătite de profesori.
Astfel, prin joc și joacă ei află cât de importante sunt parolele noastre și cât de vulnerabili suntem, dacă sunt puse la dispoziția unor oameni fără scrupule. Elevii învață cum criptarea datelor ne asigură de faptul că doar persoanele autorizate pot avea acces la informații, iar dacă ele totuși ajung cumva în mâna răufăcătorilor, cum criptarea face ca acestea să devină inutile pentru cei ce le accesează fără parolă.