Proiectul podului peste Dunăre de la Brăila a atras două consorții importante, care au depus oferte pentru proiectarea și execuția obiectivului de investiție, evaluat la peste două miliarde de lei (fără TVA). Este vorba despre Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) și Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China), potrivit economica.net.
Reamintim că podul peste Dunăre, care va face legătura între Brăila şi Tulcea, va avea aproape doi kilometri lungime, peste 31 de metri lăţime şi patru benzi de circulaţie. Proiectul nu prevede doar construcţia efectivă a podului, ci şi două drumuri, Brăila – Jijila (19 kilometri) şi, respectiv, o legătură din acesta cu DN 22 Smârdan – Măcin (4 kilometri).
„Lungimea totală a proiectului este de 23,413 kilometri (…) Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale, de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, şi 364,65 metri, pe malul dinspre Tulcea. Gabaritul pe verticală al podului va fi de cel puţin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte două miliarde de lei, fără TVA”, a informat, în luna aprilie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).