Evoluțiile recente dădeau ca sigură varianta ca Galațiul să devină capitala industriei construcțiilor navale românești, la Șantierul Naval Damen, cel mai performant șantier naval din România adăugându-se și Șantierul Naval de la Mangalia, cel mai mare șantier naval din țară. Chiar dacă preluarea Șantierului Naval de la Mangalia de către Damen Shipyards Group, proprietarul Șantierului Naval de la Galați, părea să fie ca și încheiată, tranzacția fiind aprobată și de Consiliul Concurenței, a intervenit o schimbare care a diminuat foarte mult șansele ca această tranzacție să fie finalizată. Premierul Mihai Tudose a anunțat într-o intervenție la Realitatea TV că statul român a luat decizia de a-și exercita dreptul de preemțiune în preluarea de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering a pachetului majoritar de 51% din acţiunile deţinute la Daewoo Mangalia Heavy Industries – Șantierul Naval de la Mangalia. ”S-a anunțat intenția de a vinde s-a stabilit prețul, iar statul român a luat decizia, împreună cu ministrul Economiei, să ne manifestăm dreptul de preemțiune. Și am constatat că statul român nu mai știe să facă lucrul ăsta, să ne căutăm instrumentele, că nu știm unde să punem banii, că nu știu ce articol din nu știu ce să invocăm. Dar eu sper, cu colegi din Ministerul Economiei, din Ministerul Justiției, din Ministerul de Finanțe, să reușim să le punem cap la cap, să avem și noi un șantier naval al țării, fiind o țară cu Dunăre, cu mare. Bine, flotă nu mai avem, că au plecat, dar măcar un șantier naval să știm să avem, ca să începem de undeva. Să putem și noi să ne reparăm o bărcuță măcar, să facem un vapor. Vrem să avem o țară care să nu mai aibă problemele astea”, a declarat Mihai Tudose. Statul este acţionar la şantierul din Mangalia cu 49%. Șantierul Naval Daewoo din Mangalia, a fost înființat în 1997 ca un joint-venture între Daewoo (51%) și Șantierul Naval 2 Mai Mangalia (49%), la care statul deține 93% din acțiuni. În acest context, dacă Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering intenționează să vândă pachetul majoritar, statul român își poate exercita dreptul de preemțiune în preluarea acestui pachet de acțiuni.
Tranzacția are și un dezavantaj pentru statul român, acesta fiind reprezentat de balastul mare al Şantierului naval de la Mangalia, datorii de peste un miliard de euro, o parte către bugetul de stat, iar altele către companii creditoare din Coreea de Sud. Potrivit presei economice, șantierul din Mangalia a încheiat 2016 cu o cifră de afaceri de 2,05 miliarde de lei şi pierderi de 483 milioane lei. Datoriile mai vechi s-au acumulat și la sfârșitul lui 2016 șantierul din Mangalia avea datorii de 5,35 miliarde lei. Șantierul naval Mangalia este dezvoltat pe o suprafață de 980.000 de metri pătrați, are trei docuri uscate cu o lungime totală de 982 metri şi cheuri cu lungimea de 1,6 kilometri. Șantierul din Mangalia a construit până în prezent 127 nave, în special petroliere și portcontainere și a efectuat lucrări de reparații la peste 300 de nave.