Campania naţională #SEPOATE a Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV), lansată cu scopul de a asigura un serviciu de transport decent populaţiei, a ajuns luni la Galaţi, unde a oprit în gară şi emblema campaniei, un vagon de clasa a II-a, modernizat la Atelierele Griviţa.
Potrivit secretarului general al FNFMCV, Viorel Istrate, demersul constă într-o petiţie online şi o campanie de strângere de semnături offline. Organizatorii îşi doresc să strângă nu mai puţin de două milioane de semnături şi să obţină astfel un consens din partea tuturor decidenţilor din politică şi administraţie pentru a se face investiţii în modernizarea infrastructurii feroviare şi achiziţionarea de material rulant nou.
,,Românii sunt interesaţi de această campanie şi vor să circule în condiţii civilizate pe calea ferată. Ne adresăm cu această campanie către beneficiarii de transport CFR, în speţă românii. Petiţia este urcată pe portalul petiţiilor. De asemenea, toţi salariaţii noştri au la locurile lor de muncă tabele nominale unde călătorii pot semna aceste petiţii. Avem la casele de bilete din toate gările astfel de tabele. Umblăm şi prin pieţe, prin parcuri, peste tot”, a spus Istrate.
El a preciza că petiţia şi strângerea de semnături au apărut ca o necesitate, în condiţiile în care conducerea SNCFR nu a luat nicio decizie privind viitorul traficului CFR pentru călători şi modernizarea infrastructurii CFR.
,,Conducerea nu a luat nicio decizie. CFR călători are în circulaţie în clipa de faţă 1.048 de vagoane, din care valide până la sfârşitul anului vor fi doar 700, foarte puţin faţă de traficul de pasageri pe care îl avem. Cu această campanie vizăm achiziţia de material rulant nou în special automotoare electrice şi diesel, care sunt foarte fiabile pe distanţe scurte şi medii, iar parcul de vagoane pe care îl avem şi este pretabil la modernizări este de numai 40 de vagoane, de aceea pentru distanţe mai lungi este nevoie de achiziţia de material rulant nou constând în vagoane şi locomotive”, spus Istrate.
Liderul de sindicat a vorbit şi despre investiţiile din infrastructura feroviară.
,,Campania este adresată deopotrivă şi investiţiilor din infrastructura feroviară. Degeaba achiziţionăm material nou dacă viteza de deplasare este de 44 kilometri/oră în traficul de pasageri. Noi nu am făcut decât sectorul Bucureşti-Constanţa şi un pic din sectorul Ploieşti-Braşov, iar nevoia de finanţare în sectorul feroviar se ridică la peste 34 miliarde de euro”, a precizat Istrate.
Ca vehicul de comunicare, campania #SEPOATE are un simbol: vagonul-model care circulă deja din 18 septembrie de la Bucureşti spre regionalele din ţară şi care a ajuns luni, pentru o săptămână, la Galaţi. Este un vagon de clasa a II-a, modernizat în România şi adaptat exigenţelor europene: scaune ergonomice, mochetă, internet, radio, TV.
,,Acest vagon este un vagon de clasa a II-a, modernizat la Atelierele Griviţa, şi adaptat exigenţelor europene: scaune ergonomice, mochetă, internet de mare putere, radio, TV. Are senzori de numărare a călătorilor, un sistem modern de informare. Amenajarea acestui vagon a costat 5.000 de euro. Vagonul este în circulaţie, este pe trenul interegio 12571 Bucureşti-Galaţi până sâmbătă, după care ajunge la altă regională CFR din ţară. Este singurul vagon care arată în acest fel, este emblema campaniei noastre, este un model şi va circula până p 11 noiembrie către toate regionalele CFR din ţară”, a spus Istrate