Arhiepiscopia Dunării de Jos: Binecuvântare, Bucurie şi Sănătate la Praznicul Botezului Domnului 2022

0
829
  1. Bucuria întrupării Domnului prin nașterea la Betleem se împlinește duhovnicește la Sărbătoarea Epifaniei, Botezul Domnului sau Bobotezei.

Este mai mult decât o sărbătoare înscrisă în calendarul ortodox. Este prezența Preasfintei Treimi la Iordan, când Fiul lui Dumnezeu coboară în ape, iar Duhul Sfânt, în chip de porumbel, adeverește ”întărirea Cuvântului”, adică Fiul lui Dumnezeu întrupat pentru noi și pentru mântuirea noastră.

Glasul Tatălui din Ceruri se face auzit prin mărturia dumnezeiască: „Acesta este Fiul Meu cel iubit întru Care am binevoit” (Matei III, 17). Semnificația teologică și liturgică a acestui eveniment se arată în troparul Praznicului : „În Iordan botezându-Te Tu, Doamne, închinarea Treimii s-a arătat. Că Glasul Părintelui a mărturisit Ţie, Fiu Iubit pe Tine numindu-Te; şi Duhul, în Chip de Porumbel, a adeverit întărirea Cuvântului, Cel Ce Te-ai arătat, Hristoase, Dumnezeule, şi lumea ai luminat, Slavă Ţie!”

  1. A doua semnificație este tainică: mai întâi, pentru noi, cei botezați în Hristos și în Biserică, este confirmarea botezului nostru în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. Așa suntem creștini!
  2. A treia semnificație a Botezului Domnului este cea spirituală, a transfigurării materiei, cum arată rugăciunea la Sfințirea Mare a apelor: „Astăzi firea apelor se sfințește. Astăzi, obștea cea sfințită și mult vestită a ortodocșilor se bucură. Astăzi cerul cu pământul se unesc și Soarele dreptății ne luminează nouă.”
  3. Astăzi, slujitorii și creștinii de la Dunărea de Jos vor localiza duhovnicește, dar și concret, Iordanul în toate sfintele biserici, dar și în casele unde a intrat preotul cu agheasmă, ca mai apoi să se regăsească în miezul zilei, în bucuria comuniunii, la Brăila și Galați, la „Iordanul României” – Dunărea.
  4. Totuși, semnificația profundă a Bobotezei rămâne cea duhovnicească pentru fiecare creștin, care gustând din agheasmă primește „râuri” de vindecări. Agheasma Mare se consumă timp de opt zile, spre sfințirea sufletelor și a trupurilor, spre sănătate trupească și sufletească, mai ales în această perioadă de încercare, spre sfințirea caselor și a tuturor celor de trebuință nouă.

Vă rugăm, preoți slujitori și frați creștini în Domnul, să ne pregătim duhovnicește pentru a primi „râurile” harului prin agheasmă și a încerca să păstrăm respectul față de prezența, iubirea și binecuvântarea Preasfintei Treimi în noi, între noi, în familie, în școală, în biserică, în țară și în lume.

Să trăim frumos și luminos! Să respectăm fiecare persoană din fața noastră ca o „icoană”, așa cum ne arată normativele timpurilor noastre!

Toate parohiile, în toate sfintele locașuri, au pregătit cu atenție sărbătoarea, au îmbuteliat agheasma, care vă așteaptă în toate sfintele biserici, în marile orașe Galați, Brăila și Tecuci, în zilele de 6 și 7 ianuarie, cu încredințarea binefacerii, binecuvântării și darului sănătății pentru noi toți, de Bobotează și în tot restul vieții noastre. Amin!

Arhiepiscopia Dunării de Jos

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.