Creşterea zilnică a cotelor Dunării îşi face văzut efectul la Galaţi prin continua inundare a falezei inferioare. Deja apa fluviului, aflat azi la Galaţi la doar 11 cm sub cota de inundaţie, a ,,muşcat” o bucată generoasă din aleea pietonală a Falezei Inferioare. Administraţia Fluvială a Dunării de Jos nu exclude deloc nici atingerea dar nici depăşirea cotei de inundaţie la Galaţi. ,, Prognoza dată de INMH ne arată că în perioada 31 martie – 2 aprilie, la Galaţi, este posibil să se depăşească cota de inundaţie, adică cota de 600 de centimetri, dar va fi o depăşire foarte mică, de patru până în cinci centimetri”, a precizat Dorian Dumitru, director AFDJ Galaţi. În schimb este posibil ca acesta să fie vârful de creştere al Dunării. ,, Ceea ce este îmbucurător este faptul că este a treia zi în care la Gruia cota Dunării scade, asta înseamnă că lacul de acumulare de la Porţile de Fier a început să reţină debit suplimentar, a crescut şi nivelul la Orşova, în portul Orşova. Creşterea în următoarele zile, după cum ne arată situaţia de la datele colectate de la mirele hidrometice ale Adminstraţiei Fluviale a Dunării de Jos, ne arată o creştere în următoarele zile, două zile, între unu şi cinci centimetri, după care , dacă se menţine scăderea de la Gruia, vom avea o scădere”, a mai spus Dorina Dumitru. Gălăţenii cred şi ei că Dunărea va mai creşte dar nu cu mult. Sigur însă se va inunda total partea joasă a Falezei .,, O să traversăm iar pe aici cu citme de cauciuc. Nu m-aş mira să mâncăm de Florii scrumbie cu Dunărea intrată pe toată faleza nu doar pe bucata de aici “, spunea un gălăţean. În continuare navigatorii trebuie să circule cu viteză redusă conform avertizării AFDJ . ,, Trebuie să meargă cu o viteză mai mică, astfel încât să nu producă valuri şi să nu pună în pericol convoiul, să nu producă valuri şi acel fenomen de sucţiune care poate produce şi el deteriorarea apărărilor de mal”, a mai spus Dorian Dumitru, director general AFDJ Galaţi. În zona inundată şi pe partea pietională se vede clar cum, la trecerea unei nave, chiar cu viteză redusă, se formează valuri destul de mari care clar lovesc în mal şi dig.