La sediul Ministerului Transporturilor a avut loc astăzi semnarea contractului pentru proiectarea și construirea podului peste Dunăre de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 28 de ani. La semnarea contractului între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) și reprezentanții Asocierii Asocierea Astaldi S.p.A. (Italia) – IHI Infrastucture Systems Co. Ltd. (Japonia) a participat și premierul Mihai Tudose, care a declarat că în privinţa realizării podului suspendat de la Brăila, „s-a intrat în linie dreaptă”, acesta urmâd să fie inaugurat peste 48 de luni, cât vor dura lucrările de proiectare și construire a podului. „Din momentul acesta s-a intrat în linie dreaptă. Este un obiectiv major de infrastructură, de legătură între regiunile istorice, începând cu nordul Moldovei și terminând cu Dobrogea. Este şi un element de siguranţă naţională, este şi un element de normalitate. Putem să fim o țară normală, în care un fluviu nu se mai traversează cu bacul și când e ceață, devin unele zone ale României insule izolate”, a declarat şeful Executivului.
Proiectul în valoare de aproximativ 500 milioane euro, prevede construirea unui pod suspendat la înălțimea de 38 de metri deasupra Dunării, cu o lungime totală de aproape 2 km, o deschidere centrală de 1.120 m şi două deschideri laterale de 489 si 364 m, structura principală a proiectului.