A fost introdus dosarul electronic la toate instanţele din Galaţi

0
1007

Curtea de Apel Galaţi a implementat, la nivelul tuturor instanţelor din circumscripţia sa, respectiv la Tribunalele şi Judecătoriile din judeţele Galaţi, Brăila şi Vrancea, “sistemul informatic de Transmitere Documente Securizat” (TDS), prin care se realizează un progres considerabil în relaţia cu justiţiabilii şi cu ceilalţi participanţi la actul de justiţie. Sistemul informatic are două componente: prima constă în crearea dosarului electronic, prin scanarea tuturor documentelor depuse în dosarul instanţei (cu păstrarea dosarului în format hârtie), operaţiune care permite accesul părţilor şi altor participanţi la distanţă, prin internet, la propriul dosar de judecată; a doua componentă constă în comunicarea electronică, prin e-mail şi SMS, a documentelor (link-uri către cereri de chemare în judecată, întâmpinări, răspunsuri, hotărâri ş.a.) către părţile care sunt de acord cu această formă de comunicare. Persoanele fizice, persoanele juridice, inclusiv instituţiile publice, precum şi reprezentanţii lor (avocaţi, consilieri juridici) îşi pot indica adresa de e-mail şi numărul de telefon mobil în cuprinsul cererilor de chemare în judecată sau altor documente depuse la instanţă sau completând un formular disponibil pe portalul Curţii de Apel Galaţi, la adresa portal.just.ro. În continuare, persoanele doritoare vor primi prin e-mail şi SMS un link pentru a-şi da acordul pentru comunicare, confirmând identitatea cu un cod trimis prin SMS. Apoi, acestea vor beneficia de acces centralizat în format electronic, prin pagina de internet cagl.ro sau cagalati.ro, la toate dosarele de judecată în care respectiva adresă de e-mail a fost indicată instanţei. De asemenea, persoanelor li se vor trimite prin e-mail şi SMS link-uri către documentele ce se comunică părţilor.

Avocaţii, persoanele juridice de drept privat ori instituţiile pot încheia un protocol pentru comunicare electronică prin Curtea de Apel Galaţi pentru toate instanţele din subordine, dispensând astfel de necesitatea de a-şi da acordul pentru comunicare electronică în fiecare dosar şi de primirea SMS-urilor cu codul de confirmare. Programul informatic care gestionează sistemul electronic a fost implementat cu sprijinul specialiştilor IT din cadrul Tribunalului Arad, Curţii de Apel Cluj, Curţii de Apel Galaţi şi Tribunalelor Brăila, Galaţi şi Vrancea.
 

DISTRIBUITI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 + 9 =