175 de elevi de la Liceul ,,Dunărea’’ participă la proiectul „Robots Step by Step’’

0
169

Liceul Teoretic ,,Dunărea’’ Galați anunță începerea proiectului „Robots Step by Step’’, proiect finanțat prin programul Start ONG, lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow.

În cadrul acestei inițiative, cadrele didactice își propun înființarea și dezvoltarea unui program de robotică educațională ca activitate extrașcolară cu ajutorul căruia să încurajeze tânăra generație să acceseze domenii tehnice și tehnologice, să-și îmbunătățească rezultatele școlare ca urmare a asimilării de cunoștințe teoretice și practice. Metodele utilizate sunt instrumente ,,out of the box”, care antrenează gândirea, creativitatea și reziliența în căutarea de soluții.

Una dintre cele mai mari provocări ale educației tradiționale este lipsa aplicabilității imediate a cunoștințelor teoretice. Materii precum matematica, fizica sau informatica sunt adesea percepute ca fiind abstracte și greu de înțeles. Robotica vine ca o punte între teorie și practică. Elevii nu mai învață formule doar pentru a le scrie la examen, ci le folosesc direct în construirea și programarea unor roboți care execută sarcini concrete. Astfel, învățarea devine activă, captivantă și mult mai rapidă.

Contrar ideii că robotica este strict tehnică, aceasta oferă spațiu generos pentru creativitate. Fiecare proiect robotic este o oportunitate de a imagina, de a construi ceva nou și de a inova. Elevii învață să combine piese și coduri într-un mod original pentru a rezolva probleme inedite. Astfel, robotica devine un laborator al ideilor, unde inovația prinde viață.

Proiectul ,,Robots Step by Step” creează un ecosistem educațional, o structură și o cultură organizațională, un ecosistem din care fac parte profesori și elevi, un ecosistem în care se schimbă mentalități și în care se modelează caractere. Toți cei implicați vor fi mai bine pregătiți pentru viitor, căci viitorul va aparține celor care vor reuși să îmbine eficient inteligența computerelor cu abilitățile cognitive, sociale și emoționale ale oamenilor și cu valorile lor.

Cu ajutorul mentorilor – cadrele didactice ale școlii, proiectele de robotică vor contribui la dezvoltarea unor abilități sociale esențiale ale tinerei generații: comunicarea eficientă, colaborarea, negocierea și împărțirea responsabilităților. Tinerii vor învăța să își asculte colegii, să își argumenteze punctele de vedere și să ia decizii împreună – competențe esențiale atât în viața profesională, cât și în cea personală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.